Unieważnione stanowisko lokalnych autorytetów dotyczące rozbudowy trasy S5 w gminie Grudziądz

Unieważnione stanowisko lokalnych autorytetów dotyczące rozbudowy trasy S5 w gminie Grudziądz

Po tym, jak mieszkańcy Wałdowa Szlacheckiego i Rudy w gminie Grudziądz zwrócili się do miejskich władz z prośbą o natychmiastową rezygnację z wcześniejszego stanowiska dotyczącego trasy drogi S5, prezydent miasta Grudziądz oraz wójt tej gminy postanowili sprostować swoje stanowisko. Teraz mogą oni jednoznacznie potwierdzić, że akceptowalny jest dla nich tylko jeden scenariusz: realizacja trasy według wariantu W1A, a nie – jak sugerowano wcześniej – według wariantu W1A lub W3.

Jak pokazuje wcześniejsza propozycja, wariant W3 był związany z przebiegiem trasy S5 przez tereny zamieszkane przez mieszkańców Wałdowa Szlacheckiego i Rudy. Niestety, ten plan wiązał się z interwencją na cennych obszarach przyrodniczych i potencjalnym zagrożeniem demontażu niektórych domów. To spowodowało silny opór społeczności mieszkającej na tych terenach gminy Grudziądz. Wywołało to odpowiedź od wójta Andrzeja Rodziewicza i prezydenta Macieja Glamowskiego, którzy ponownie skierowali swoje pismo do firmy „Trakt”, odpowiedzialnej za projekt drogi S5.

W celu uniknięcia negatywnego wpływu na ekosystem i ochronę gatunków, władze miasta Grudziądz chcą zdecydowanie poprzeć wariant W1A. Ten plan uwzględnia zadowalające połączenia komunikacyjne, jednocześnie minimalizując konieczność wyburzeń domów mieszkalnych oraz ograniczając ingerencję w cenne obszary przyrodnicze.